استفاده از ردیاب خودرو را فراموش نکنید

اولین راهی که می توانید برای مراقبت از ماشین های خود انجام دهید، تهیه ردیاب خودرو است. برای یک خرید باکیفیت کافیست اینجا کلیک کنید.

بیشتر اتومبیل ها به گونه ای طراحی شده اند که بین تغییرات کمی روغن مصرف کنند و بسیاری از تولیدکنندگان میزان مصرف یک چهارم در هر 1000 مایل را طبیعی می دانند. برخی از اتومبیل ها به دلیل نشتی یا سوختن موتور همراه با بنزین بیش از آن ضرر می کنند. اگر می خواهید هر 500 مایل یا حدود یک لیتر روغن به آن اضافه کنید ، باید ماشین خود را ASAP ببرید تا از نظر نشتی داخلی و خارجی بررسی شود.

برنامه تعمیر و نگهداری پیشنهاد شده در کتابچه راهنمای مالک وسیله نقلیه خود را دنبال کنید
وسیله نقلیه شما همچنین به کارهای نگهداری و تعمیراتی نیاز دارد که به دفعات کمتری انجام می شوند ، اما برای اینکه خودروی شما بتواند زندگی طولانی و مثمر ثمری داشته باشد بسیار حیاتی است. این وظایف شامل تعویض روغن ، چرخش لاستیک ، جایگزینی مایع انتقال قدرت و مواردی از این دست است.

برنامه تعمیر و نگهداری فروشنده یا مکانیک را دنبال نکنید. آنها اغلب پیشنهاد می کنند که شما مرتباً وارد شده و نگهداری را انجام دهید که واقعاً نیازی به آن ندارید. به عنوان مثال ، اکثر مغازه های خدمات فروش سریع روغن و نمایندگی توصیه می کنند که اتومبیل خود را در هر 3000 مایل برای تعویض روغن بیاورید ، با وجود این واقعیت که اکثر موتورهای مدرن طوری طراحی شده اند که 5000 مایل قبل از نیاز به موتور کار کنند. مثال دیگر جایگزینی خنک کننده است. بسیاری از مکانیک ها توصیه می کنند که هر 30،000 مایل آن را تعویض کنید ، اما بسیاری از وسایل نقلیه تا زمانی که به چهار برابر آن نرسند ، به این سرویس نیاز ندارند. و بعد از علامت 120k ، تولید کنندگان اغلب توصیه می کنند که مایع خنک کننده فقط در هر 60،000 مایل تعویض شود.

به جای اعتماد به لری در KwikLube تا به شما بگوید چه زمانی باید اتومبیل خود را سرویس کنید ، محفظه دستکش خود را باز کنید (یا “جعبه اسب سواری” برای شما که در منطقه کوهستان غربی زندگی می کنید) و دفترچه راهنمای خود را بیرون بیاورید. باید بخشی وجود داشته باشد که در آن برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده ذکر شده است ، که به شما می گوید هر چند وقت یک بار روغن خود را عوض کنید ، لاستیک را بچرخانید و مایعات و قطعات آن را جایگزین کنید. اگر نمی توانید کتابچه راهنمای مالک را پیدا کنید ، با یک جستجوی سریع Google آن را نمایش می دهید. با رعایت برنامه ایده آل تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه خود ، می توانید از بازرسی ها ، تعمیرات و تعویض های پرهزینه جلوگیری کرده و ماشین خود را برای سالهای متمادی حفظ کنید.

تعمیر و نگهداری ماشین DIY
از آنجا که وسایل نقلیه جدید با استفاده از رایانه های پردازشی و ابزارهای پیشرفته به طور فزاینده ای پیچیده شده اند ، مشاغل تعمیر و نگهداری در حال حاضر اغلب به یک مکانیک با آموزش و ابزار مناسب برای انجام صحیح کار نیاز دارند.

اما هنوز چند شغل تعمیر و نگهداری وجود دارد که اکثر مردان می توانند خودشان را در اکثر مدل ها انجام دهند و من در زیر سه مورد از قابل دسترسی ترین ها را لیست می کنم. درست است که مراقبت از این کارها صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه شما ایجاد نمی کند ، اما با این وجود راضی کننده است و من توصیه می کنم حداقل یک بار هر شغل را امتحان کنید ، زیرا آنها به شما دلیل می دهند زیر کاپوتان را ببینید و همچنین کمی بینش در مورد چگونگی ارابه مورد اعتماد شما.

  1. روغن را هر 5000 مایل عوض کنید. ما یک راهنما در مورد چگونگی تغییر روغن موتور اتومبیل خود نوشته ایم. اما برای کسانی که در یک آپارتمان یا خوابگاه زندگی می کنند ، این یک گزینه نیست. این که خودتان این کار را انجام دهید یا آن را به مکانیک ببرید ، تعویض منظم روغن یکی از مهمترین راههای کارکرد روان ماشین است.
  2. فیلتر هوا را هر 12000 مایل عوض کنید. این احتمالاً یکی از ساده ترین کارهای نگهداری اتومبیل است که می توانید خودتان انجام دهید. ما در اینجا نحوه انجام این کار را نوشتیم. تعویض منظم فیلتر هوای خودرو باعث افزایش راندمان سوخت ، طولانی شدن عمر موتور و کاهش میزان انتشار می شود.

در حالی که تعویض روغن اتومبیل شما با دردسر یافتن راهی برای دفع روغن استفاده شده به صورت صحیح همراه است ، اما چنین مشکلی برای فیلتر هوا وجود ندارد و انجام این کار خود به راحتی نیمی از هزینه مراقبت از مغازه خدمات را نجات می دهد .

  1. لاستیک ها را هر 5000 تا 10000 مایل بچرخانید. لاستیک های جلو و عقب متفاوت فرسوده می شوند. چرخش مرتب لاستیک های شما الگوی سایش طبیعی آنها را برابر می کند و از یک سواری نرم و ایمن اطمینان حاصل می کند. همچنین عمر لاستیک های شما را افزایش می دهد که باعث صرفه جویی در هزینه تعویض های پرهزینه می شود. در اینجا نحوه چرخش لاستیک ماشین خود آورده شده است.

ماشین خود را تمیز نگه دارید
علاوه بر انجام تعمیر و نگهداری منظم ، یکی دیگر از موارد مهم مراقبت از اتومبیل تمیز نگه داشتن آن است.

  1. ماشین خود را مرتباً بشویید. هر روز اتومبیل های ما تحت آفتاب ، نمک ، چربی و دود ، باران اسیدی ، دود ، شیره درخت ، اشکالات مرده و از همه بدتر ترکیب اسیدی بمب های مدفوع پرندگان قرار می گیرند. این چیزها رنگ را می خورند و وقتی از بین رفت ، در فلز ماشین شما غذا می خورند. در حالی که عدم شستشوی خودرو منجر به آسیب فوری نخواهد شد ، اما با گذشت زمان ، عناصر به همراه ارزش بالقوه فروش مجدد آن باعث خوردگی خودرو می شوند.

چند وقت یکبار باید ماشین خود را بشویید؟ بستگی دارد مکان و آب و هوا دو عامل مهم در تعیین فراوانی هستند. اگر در منطقه ای با آلودگی زیاد و نمک دریا در هوا زندگی می کنید ، باید آن را دو یا سه بار در ماه بشویید. اگر در داخل کشور و در منطقه ای با آلودگی کم زندگی می کنید ، یک بار در ماه شستشوی ماشین کافی است. در طول زمستان ممکن است به دلیل برف ، نمک و گل و لای که لازم است ، نیاز باشد ماشین خود را بیشتر از تابستان بشویید.